Як порушити правила композиції?
З сьогоднішнього невеликого посту ви зможете дізнатися, коли в більшості випадків необхідно дотримуватися правил композиції, а коли можна спробувати їх порушити і отримати нестандартну фотографію.
Якщо Ви освоїли фундаментальні правила композиції, то можете поексперементувати і їх порушити, скориставшись нашими рекомендаціями. Так, так, ви не помилилися, ми закликаємо вас забути всі правила, про які вам доводилося раніше чути.
Що ж, сьогодні ми розглянемо правила фотографії, які потрібно знати кожному, але ще цікавіше буде їх порушувати:
Як порушити правила композиції?
1. Камеру тримайте під кутом. Одне з фотографічних правил полягає в тому, щоб на знімках горизонт був горизонтальним, а вертикальні лінії - вертикальними. Найчастіше необхідно строго дотримуватися цього правила (наприклад, під час зйомки пейзажів, коли горизонт зобов'язаний бути рівним). Але порушення даного правила допоможе отримати фотографії з драмою, відчуттям дії, енергії і веселощів. Ключем до порушення цього правила є те, що його потрібно не мінімально порушувати, а фундаментально, фотографуючи під великим кутом, щоб глядач зміг зрозуміти, що знімок виконаний так спеціально, а не випадково.
2. Порушуємо правило третин. Гарне старе правило третин чудово себе проявляє в більшості випадків. Правило третин робить знімки в композиційному плані більш вдалими, але якщо ви відмінно його засвоїли, то можете сміливо порушити, помістивши об'єкт зйомки, наприклад, рівно по середині кадру. Спробуйте, знімаючи одну і ту ж сцену, використовуючи правило третин, або порушуючи його, і ви зможете переконатися, наскільки різними за змістом виходять знімки одного і того ж місця.
3. Перед рухомими об'єктами, ігноруємо активний простір. Ще одне композиційне правило - це створення активного простору для предметів, які рухаються. Суть полягає в тому, що, фотографуючи рухомий об'єкт, необхідно перед ним залишити більше вільного простору, а не за ним. В цьому випадку у глядача з'явиться інтерес, в якому напрямку рухається об'єкт і виникне відчуття очікування. Недотримання цього правила дає можливість отримати чудові результати.
4. Пограйте з кадруванням портретів. Правило активного простору і до портретної зйомки успішно застосовується. Виконуючи портрет, фотограф об'єкту зйомки намагається дати більше простору для погляду. Це дає можливість створити відчуття того, що на портреті людина дивиться кудись у далечінь. Як би там не було, порушення цього правила дає можливість отримати не менш приголомшливі фотографії, ніж його дотримання. Роблячи портрет, в наступний раз, пограйте з кадруванням, і ви помітите, що різні точки зйомки, портрету додадуть різний настрій.
5. Навмисне створюємо змащені зображення. Одне з базових правил це те, що фотоапарат при зйомці повинен бути максимально нерухомим. Для цих цілей можна використовувати монопод або штатив, з метою уникнення найменшого руху камери. Як би там не було, цілеспрямоване тремтіння камери, фотографії додасть відчуття руху, порушення і енергії. Подібного ефекту можна домогтися, використовуючи витримку, трохи меншу, ніж зазвичай, або рухаючи фотокамеру під час експозиції. Порушення правила додасть фотографії швидкості і глядачеві дасть можливість уявити, де знаходився об'єкт зйомки, а не куди він прямує.
6. Для зернистих знімків застосовуємо високу ISO. Ще одне композиційне правило полягає в тому, що на знімку не повинно бути шумів, цього можна досягти, застосовуючи мінімальне значення ISO для всіх ступенів освітленості. Це дасть можливість отримати максимально чисті і чіткі фотографії. Повторимося, засвоївши це правило, його можна спробувати порушити, експериментуючи з більш високим ISO, ніж необхідно. На фотографії шуми і зерно, додадуть зображенню нестандартний настрій.
7. Робимо фотографії «поза фокусом». Деталізована і чітка фотографія - це те, до чого необхідно прагнути. Але цілеспрямована фотозйомка об'єкту таким чином, щоб він був не в фокусі, дасть можливість отримати замріяні цікаві образи. Існує два способи, які допоможуть отримати нечіткі фотографії:
-
Фокусування на другорядному об'єкті зйомки, а не на головному об'єкті;
-
Фокусування далеко перед або поза об'єктом зйомки (в такому випадку краще не застосовувати автофокус).
З другим способом потрібно буде поекспериментувати, щоб об'єкт на фотографії був пізнаваний, а не повністю розмитий.
Дані рекомендації будуть гарні в тому випадку, якщо ви вже розібралися з композиційними правилами і тепер зможете не просто їх порушувати, а порушувати грамотно, що дасть вам можливість урізноманітнити Ваші фотографії.
У статті наразі немає коментарів
Відгуки можуть залишати тільки зареєстровані користувачі. Щоб залишити свій відгук авторизуйтесь або зареєструйтесь