Фотоплівка зараз
В кошику 0 на 0 грн. КОШИК
В порівнянні 0
Ввійти  /  Реєстрація
ua | ru
Каталог

Фотоплівка зараз

10.08.2020

Фотоплівка зараз

 

Цифрова ера фотографії вже давним давно затьмарила залишки технології плівкової фотографії, ні це не так, як показує число зростаючих замовлень на фотоплівку в нашому магазині. Здавалося б хто б міг подумати, відповідно, число ентузіастів плівкових фотокамер не зменшується, а навпаки збільшується.

*На Chako.ua є плівка: в розділі ФОТО І ВІДЕО> Все для плівки Ви знайдете кольорову негативну плівку ISO 100, 200, 320, 400, 800, набори реактивів для ручної обробки кольорової плівки, картриджі для бек-принту, лідер-карти для фільм-процесорів, одноразові плівкові камери.

Історія фотографа Патріка Джуста, трохи відкриє ширму загадковості і затребуваності традиційних фотоплівок. Вулиці Балтимору, повсякденні місця зйомок Патріка, в пошуках заповітного кадру він намотує чимало кілометрів, щоб закарбувати важковловимий характер цього старого приморського міста. Він фотографує плівковою камерою, при чому в рюкзаку у нього знаходиться три різні камери, заряджені різної фотоплівкою.

"Ці старі камери часто відволікають людей від необхідності позувати, і в результаті виходять прекрасні фотопортрети. У цих плівкових апаратах є щось, що розташовує до себе, і я намагаюся цим скористатися", - говорить Патрік.


     
  

Професіонал любить фотографувати людей в звичному міському середовищі і ні в якому разі не має наміру відмовлятися від плівки.

На ряду з Патріком є ​​дуже багато старих фотографів, які завжди знімали тільки на плівку, тим не меньше серед ентузіастів чимало і молодих людей, які прийшли в фотографію вже в цифрову епоху.

Керуючий лондонською компанією West End Cameras Едгар Інгланд (компанія спеціалізується на продажах і проявці фотоплівок), говорить, що десять років тому коробка з сотнею упаковок плівки розходилася за місяць-півтора, а зараз її розпродають за кілька днів.



Магазин пропонує все, що потрібно для проявки і друку з фотоплівок, а в лабораторії можна замовити ручне проявлення чорно-білих плівок.

"У наші дні у всіх є смартфони, які дозволяють кожному без особливих зусиль робити непогані знімки. Але при цьому справжня фотографія, яка робиться на плівку і вимагає неабиякого вміння, приносить куди більше задоволення", - каже Інгланд.

За його словами, вперше він помітив ознаки повернення інтересу до плівкової фотографії в середині 2000-х років.

Захід технології плівкової фотографії почався вже в 1975 році. У грудні того року Стів Сассон, молодий інженер, який працював в компанії Kodak, створив першу діючу модель цифрової камери. Вона важила три з половиною кілограми і записувала чорно-білі зображення на касетну плівку, але все одно, це була революція в техніці фотографування. Саме тоді джин цифри вирвався з пляшки.

Багато фотографів вважають, що чорно-білі фото краще виходять саме на плівкових камерах.
З кожним роком промислові гіганти, які раніше заробляли мільярди на виробництві масових камер і фотоплівки, відчували всі великі труднощі. Один за іншим закривалися лабораторії з обробки плівок і фотомагазини.

Поява смартфонів ознаменувало остаточний кінець плівкової фотографії як елемента масової культури.

Разом з плівковими апаратами, здавалося, назавжди зникла і ціла область переживань - люди перестали турбуватися, що у них не вистачить плівки на найцінніший кадр, вони відвикли здавати плівку на проявлення і з хвилюванням переглядати негативи в пошуках цього самого кадру.

Складні підрахунки витримки і діафрагми також залишилися в далекому минулому.

Але, що ж змушує деяких фотографів повертатися до старих і таким незручних методів плівкової фотографії?

Плівкову зернистість тепер намагаються імітувати деякі цифрові фотосервіси типу Instagram, далеко зайшли в цьому напрямі інжинери цифрових камер Fujifilm.

Причин для цього безліч. Деяким доводиться працювати з фотографіями дуже великого формату, які при використанні цифрової техніки обходяться дуже дорого. Інші фотографи люблять менш насичені фарби плівкових негативів і зернистість зображень. Інші бажають тримати в своїх руках весь процес фотографування, від зйомки до проявлення і друку.

Протягом століть були створені тисячі різних моделей плівкових камер - від найпростіших дзеркалок до найскладніших професійних апаратів, які проклали шлях до цифрової фототехніки. З перемогою цифрової фотографії багато з цих старих камер виявилися забутими або проданими.

На ринку тепер з'явилося безліч часто дорогих в минулому фотокамер, які тепер по кишені пересічному фотографу. Радянські "Зеніт" і знамениті шведські плівкові камери Hasselblad тепер можна купити за порівняно невеликі гроші.

Не можна заперечувати, що плівкова фотографія - заняття не для тих, хто цінує свій час. Вона заснована на цілому ряді навичок і складних дій, що вимагають підготовки.

Але при цьому фотограф не відволікається на постійний перегляд відзнятих кадрів, їх оброблення та видалення. Це дає йому можливість зосередитися на самому процесі зйомки.

Фотоплівка знову в тренді

Дешеві колись радянські фотоапарати ЛОМО знову популярні серед молоді. Більш того, багато методів фотографії, які використовуються зараз в цифровій фотографії, виникли в рамках плівкової фотографії. Сервіс Instagram емулює прийоми ломографії, які була створені шанувальниками дешевих радянських фотокамер ЛОМО. Зростає популярність крос-процесингу, який також використовує досвід обробки плівок невірними реактивами з метою спотворення кольорів і підвищення контрастності.

Незважаючи на минулі труднощі з виробництвом фотоплівок, американська корпорація Kodak продовжує випускати безліч їх найменувань, а британська фірма Ilford, що випускає чорно-білі плівки, знову приносить прибуток через десять років після того, як її керівництво мало не оголосило про банкрутство.

Едгар Інгланд спостерігає за змінами через прилавок власного магазину. Старі виробники фотоплівок зникли, але на зміну їм прийшли нові компанії, наприклад, німецька фірма Adox або бельгійська Agfa-Gevaert.

Одна така компанія - Cinestill - навіть робить фотоплівку з продукції, що випускається корпорацією Kodak  - кіноплівки, яку до сих пір вважають за кращу такі кінорежисери як Квентін Тарантіно і Крістофер Нолан.

Тим часом Патрік Джуст проводить дні і ночі на вулицях Балтімору, озброєний старими фотокамерами, які часто викликають подив у знімаємим ним людей.

"Це як в скульптурі - каже він, - якщо ви звикли працювати з глиною, вам важко переходити на метал або дерево, навіть якщо всі працюють тільки з ними".

*На Chako.ua є плівка: в розділі ФОТО І ВІДЕО> Все для плівки Ви знайдете кольорову негативну плівку ISO 100, 200, 320, 400, 800, набори реактивів для ручної обробки кольорової плівки, картриджі для бек-принту, лідер-карти для фільм-процесорів, одноразові плівкові камери.




У статті наразі немає коментарів

Відгуки можуть залишати тільки зареєстровані користувачі. Щоб залишити свій відгук авторизуйтесь або зареєструйтесь

Назад до списку

Рекламний блок
  • nice-foto
  • promotions
  • Останні надходження
  • Lighthouse
Знайшли помилку на сайті?
Текст, який буде відправлений:

Ваш коментар (необов'язково):