Як робити різкі фотографії?
В кошику 0 на 0 грн. КОШИК
В порівнянні 0
Ввійти  /  Реєстрація
ua | ru
Каталог

Як робити різкі фотографії?

11.11.2019

Напевно у кожного фотографа часом виходять розмиті знімки, незалежно від його досвіду і рівня підготовки. Причин цьому може бути безліч. Найчастіше вони викликані цілим рядом поширених помилок.

Різкість фотозображення - це ступінь виразності кордону між двома ділянками фотографічного зображення, які отримали різні експозиції. Фрагмент фото прийнято називати різким, якщо, зображені на ньому об'єкти, мають чіткі контури. Іншими словами, близько розташовані невеликі об'єкти продовжують залишатися окремими об'єктами, а між областями контрастні кордони не виглядають "розмитими" або "змазаними", а тонкі лінії зображені саме тонкими лініями.

how-to-get-sharp-landscapes-images-gavin-hardcastle.jpg

З нашої статті ви зможете дізнатися, яким чином не повторювати помилок інших фотографів при створенні різких знімків.

1. Неправильне фокусування

Найчастіше розмитість зображення пов'язана з тим, що фотокамера наводиться на неправильну точку. Наприклад, замість ока різким виходять волосся моделі, яку фотографують, а очі - нечітким.

Також, досить часто при маленькій ГРЗП (великих значень діафрагми об'єктиву) камера може в фокусуванні припуститися помилки, через що знімки будуть розмитими. Для вирішення таких проблем існує нескладне рішення, але воно залежить від камери, яку ви використовуєте.

У цифрових "мильницях" відсутній вибір точки фокусування. Але, дану проблему можна вирішити, якщо на об'єкт, який ви бажаєте зробити різким, навести камеру, "притопити" наполовину спускову кнопку і почекати, поки на ньому не сфокусується камера.

Для дзеркальної камери можна виставити точку фокусування (область, по якій фотоапарат буде наводитися). Також можна використовувати стежачий фокус, при якому точка наведення буде змінюватися, в залежності від положення об'єкту, який рухається.

  
2. "Шевельонка"

Якщо ви впевнені, що в змозі утримати камеру протягом секунди і не смикнути рукою, то з цього приводу думка фотоапарату може не збігатися з вашою, в результаті, у вас вийде розмитий знімок. Навіть мінімальний рух руки призведе до відчутного змазування на фотографії.

Каким образом можно бороться с "шевельонкою"?

  • При короткій витримці "шевельонка" не виникає. Для того щоб компенсувати експозицію можна відкрити діафрагму або збільшити ISO. Це трохи обмежить настроювальні можливості, але це куди краще, ніж змащена фотографія.
  • Як вибрати витримку? Тут все буде залежати від конкретних умов. Найчастіше спортивні заходи знімають на маленькій витримці, але, що робити, якщо вам невідомо мінімально допустиме значення? Фундаментальне правило свідчить, що необхідно знімати з витримкою, яка не більше зворотної величини фокусної відстані об'єктиву в міліметрах. Витримка для 50 мм в межах 1/45-1/60 сек., Для 300 мм - 1/350-1/500. На сьогоднішній день, стабілізаційні системи, які встановлюються в об'єктивах і фотокамерах, даний поріг дозволяють відсунути на кілька щаблів.
  • "Шевельонка" може з'являтися в результаті масштабування при фотографуванні. Макрозйомка з рук в умовах слабкого освітлення, в більшості випадків, буде супроводжуватися сильною "шевельонкою". При макрознімках об'єктивом 100 мм, витримка повинна бути близько 1/180-1/250 сек. Для компенсації вам діафрагму доведеться відкривати, а для макро ГРЗП надзвичайно важлива.
  • Старі фотокамери при спуску затвору грішили потужним поштовхом. З тих пір спливло багато води і виробники камер почали використовувати не механічний, а електронний спуск і застосовувати полегшені дзеркала, але фотограф, при натисканні на кнопку може дати поштовх. При витримці від 1/8 до 10 сек необхідно попередньо піднімати дзеркало, використовувати спуск по таймеру або дистанційний спуск. Це дасть можливість перестрахуватися. Ворушіння спочатку експонування при витримці більше 10 секунд практично буде непомітним.
  • Якщо неминуча фотозйомка на межі можливостей, то тут вам допоможе грамотний обхват камери. Правою рукою камеру потрібно тримати міцно за тримач і обидві руки до тулубу повинні бути притиснуті. Знизу об'єктив підтримувати лівою рукою. Лікті не повинні стирчати в сторони, а ноги необхідно поставити зручно на ширині плечей. Також необхідно знайти опору. Можна притулитися до дерева або до стіни. Можна лікті поставити на перила або якусь іншу поверхню. При фотографуванні з низьких ракурсів можна лягти і впертися ліктями в землю. Фотографуючи вищепереліченими способами оптимальним буде виконувати серію з кількох фотографій.

Можна користуватися штативом. Досить часто немає можливості використовувати штатив, в такому випадку, можна використовувати монопод або аналогічні йому пристосування.

Про "шевельонку" ніколи не варто забувати. "Шевельонка" буде володіти позитивним ефектом лише в тому випадку, якщо фотограф спеціально задумав якийсь сюжет, який необхідно висловити подібним способом. У всіх інших випадках дане явище лише погубить ваші знімки.

3. Зйомка об'єкту, який рухається

Якщо для об'єкту, який рухається, обрана довга витримка (більш 1/80), то фотографії будуть розмиті. Для об'єктів, що рухаються довжина витримки залежить від швидкості в русі. Для людини, що йде, найчастіше, вистачає витримки 1/125 секунди, а для людини, яка біжить - 1/250 секунди.


4. Світлосильна оптика

Світлосильна оптика - це один з нюансів, що не залежить від фотографа, який неможливо виправити. Він полягає в низькоякісній дешевій оптиці. Існують об'єктиви, які не вміють фокусуватися. Найчастіше - це об'єктиви, які йдуть в наборі з тушками камер. Це універсальна, дешева оптика. Таку оптику випускають навіть виробники професійних камер зі світовим ім'ям. Система фокусування камери більш чіпко і точно функціонує з світосильними об'єктивами, особливо в умовах поганої освітленості.

5. Налаштування камери

Різкість фотографії залежить не тільки від одного об'єктиву. Фотокамера також може милити зображення. Більшість фотокамер мають програмну функцію збільшення різкості і придушення шумів. Краще від цих опцій відмовитися. Програми, які закладені в фотокамеру, набагато гірше алгоритмів, присутніх в графічних просунутих редакторах.

На зниження різкості також впливає антіаліасний фільтр, яким накрита матриця фотокамери. Цей фільтр допомагає боротися з муаром. Можна отримати фотографії максимальної якості, обробивши знімок, який виконаний у форматі RAW. Збільшення насиченості, різкості і контрасту на ПК дасть куди кращий результат, ніж аналогічні маніпуляції на фотокамері.




У статті наразі немає коментарів

Відгуки можуть залишати тільки зареєстровані користувачі. Щоб залишити свій відгук авторизуйтесь або зареєструйтесь

Назад до списку

Рекламний блок
  • nice-foto
  • promotions
  • Останні надходження
  • Lighthouse
Знайшли помилку на сайті?
Текст, який буде відправлений:

Ваш коментар (необов'язково):